Szybki Kontakt

 
 

All rights reserved. Designed by InterMore.pl.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

28 marca 2025

Szpital Specjalistyczny im. A. Falkiewicza we Wrocławiu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.falkiewicza.pl

Data publikacji strony internetowej: 2023-05-01.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03-26.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data sporządzenia deklaracji: 10 maja 2023

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 26 marca 2025

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością cyfrową dla osób niepełnosprawnych strony internetowej, prosimy o kontakt na adres: ul. Warszawska 2, 52-114 Wrocław, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu "+48 71 37 74 129 (Dział Informatyki). Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp.

Żądanie powinno zawierać:

  • dane osoby zgłaszającej żądanie (imię i nazwisko, dane kontaktowe – numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której znajduje się niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla zgłaszającego najwygodniejszy (opcjonalnie).

Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Skargę można również złożyć, jeżeli osoba żądająca nie zgadza się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który został zaproponowany przez podmiot publiczny w odpowiedzi na wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

 

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości, skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link tutaj https://bip.brpo.gov.pl/pl/content/zlozenie-wniosku-do-rzecznika-praw-obywatelskich

Dostępność architektoniczna

W budynkach Szpitala, zlokalizowanych przy ul. Warszawskiej 2 we Wrocławiu, usunięto podstawowe bariery architektoniczne i przystosowano Szpital do obsługi osób z niepełnosprawnościami w następującym zakresie:

  • Zapewniono podjazd o łagodnym kącie nachylenia, prowadzący od ulicy Biegłej do wejścia głównego, umożliwiający dogodny dostęp osobom poruszającym się na wózkach, w tym na wózkach aktywnych.
  • Drzwi wejściowe do budynków są przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami; drzwi wejściowe do holu głównego budynku Szpitala otwierają się automatycznie.
  • W budynku funkcjonują windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
  • W holu głównym znajduje się portiernia/rejestracja, w której osoby z niepełnosprawnościami mogą uzyskać niezbędne wsparcie.
  • Okienko rejestracji, zlokalizowane na poziomie 0, zostało wyposażone w obniżoną ladę, dostosowaną do obsługi osób z niepełnosprawnościami.
  • W punkcie informacji, znajdującym się na poziomie 0 przy wejściu głównym, dyżuruje pracownik, który w razie potrzeby udziela pomocy oraz wskazuje poszukiwaną lokalizację jednostki Szpitala.
  • Izby Przyjęć zostały zlokalizowane na parterze budynków, co ułatwia dostęp osobom z niepełnosprawnościami.
  • Z głównego wejścia do Szpitala zapewniony jest dostęp na oddziały szpitalne zarówno za pomocą windy, jak i schodów.
  • Na parterze, w pobliżu wejścia głównego, znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Toalety przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami znajdują się również na każdym piętrze budynku.
  • Pomieszczenia przeznaczone dla osób ze szczególnymi potrzebami wyposażono w system przywoławczy.
  • Zapewniono dostępność do usług ginekologicznych dla kobiet z niepełnosprawnościami poprzez wyposażenie gabinetów ginekologicznych w specjalistyczne fotele ginekologiczne dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, wagi medyczne przystosowane do osób z ograniczeniami ruchowymi oraz podnośniki ułatwiające transfer pacjentek.
  • Przestrzenie wewnętrzne, w tym poczekalnie, ciągi komunikacyjne oraz pomieszczenia pielęgnacyjne na oddziałach, zostały zaprojektowane w sposób umożliwiający swobodne poruszanie się osób ze szczególnymi potrzebami.
  • Klamki do pomieszczeń Izb Przyjęć Ginekologiczno-Położniczych, poradni konsultacyjnej gin.-poł. i Poradni ginekologiczno- położniczej zlokalizowanych na parterze oraz toalety ogólnodostępne i dla osób niepełnosprawnych na parterze, III i IV piętrze, zostały oznaczone opisem w alfabecie Braille’a.
  • W budynku zapewniono system informacji o rozkładzie pomieszczeń Szpitala w formie wizualnej i głosowej, realizowanej przez pracowników portierni.
  • Osoby korzystające z psa asystującego mają zapewnioną możliwość wstępu do budynku.
  • Do Szpitala można dotrzeć przy wykorzystaniu środków komunikacji publicznej, takich jak autobusy, busy oraz pociąg (stacja kolejowa Wrocław-Brochów).
  • Przed budynkiem Szpitala, od strony ulicy Biegłej, wyznaczono oznakowane miejsca parkingowe przeznaczone dla osób ze szczególnymi potrzebami.
  • Budynek Szpitala został wyposażony w pętlę indukcyjną, a także zapewnia możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego w formie online.
  • W budynku zapewniona jest możliwość ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami poprzez oznaczenia dróg ewakuacyjnych, szkolenia, a także użycie specjalistycznego sprzętu ewakuacyjnego (m.in. elektrycznych krzeseł ewakuacyjnych, które umożliwiają bezpieczne i sprawne przemieszczanie osób z ograniczeniami mobilności w sytuacjach awaryjnych, takich jak ewakuacja budynku. Krzesła mogą służyć również do codziennego transportu osób z ograniczoną mobilnością, pełniąc funkcję wózka inwalidzkiego, a także do pomocy przy wspinaczce po schodach w sytuacjach awarii dźwigów osobowych).

Dostępność komunikacyjno – informacyjna

  • W punkcie informacji, zlokalizowanym przy wejściu głównym, osoby ze szczególnymi potrzebami mogą uzyskać wsparcie w zakresie odnalezienia właściwej jednostki organizacyjnej Szpitala oraz pomoc w poruszaniu się po budynku.
  • Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w Szpitalu jest dostępna w formie wizualnej (tablice informacyjne) oraz głosowej – za pośrednictwem pracowników informacji i portierni.
  • Windy wyposażone zostały w instalacje informacji głosowej.
  • Na terenie Szpitala (rejestracja, izba przyjęć ginekologiczno- położnicza i oddział ginekologiczno- położniczy), funkcjonują pętle indukcyjne, wspomagające osoby z dysfunkcjami słuchu korzystające z aparatów słuchowych.
  • Zapewniono możliwość skorzystania z usługi tłumacza polskiego języka migowego w formie online, co umożliwia osobom głuchym i niedosłyszącym skuteczną komunikację.
  • Osoby niewidome i słabowidzące mogą korzystać z udogodnień, takich jak oznaczenia w alfabecie Braille’a, umieszczone na klamkach pomieszczeń łazienki ogólnodostępnej i łazienki dla osób niepełnosprawnych dla pacjentów (parter, III i IV piętro) oraz izby przyjęć ginekologiczno- położniczej i poradni ginekologiczno-położniczej (parter).
  • Osoby korzystające z psa asystującego mają zapewniony wstęp do budynku.
  • W przypadku potrzeby uzyskania informacji w alternatywnych formatach (np. w wersji łatwej do czytania i zrozumienia lub w druku powiększonym), istnieje możliwość zgłoszenia takiego zapotrzebowania.
  • Utworzenie systemu informacji wizualnej, mającego na celu ułatwienie orientacji i poruszania się po budynkach. System obejmuje czytelne oznakowanie dróg, pomieszczeń oraz kierunków za pomocą tablic, piktogramów i map umieszczonych w kluczowych miejscach.
  • We wszystkich obszarach Szpitala, w tym w rejestracji, punktach obsługi pacjentów oraz na oddziałach, zapewniono możliwość uzyskania informacji w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb pacjentów.

Usługa tłumacza Polskiego Języka Migowego na terenie Szpitala Specjalistycznego im. A. Falkiewicza we Wrocławiu

Szpital udostępnia dla osób Głuchych i niedosłyszących usługę tłumaczenia języka migowego on-line. Usługa umożliwia połączenia wideo z tłumaczem języka migowego z poziomu przeglądarki internetowej oraz aplikacji mobilnej (pracownik loguje się do aplikacji i nawiązuje połączenie z tłumaczem języka migowego).

Dostęp z poziomu strony internetowej szpitala https://www.falkiewicza.pl

  • komunikacja odbywa się za pośrednictwem połączenia video na komputerze/tablecie/telefonie Pacjenta,
  • tłumacz języka migowego, widoczny na ekranie będzie pośredniczył w rozmowie Pacjent- Pracownik szpitala na interesujący Pacjenta temat w zakresie spraw realizowanych w Szpitalu Specjalistycznym im. A. Falkiewicza we Wrocławiu,
  • dzięki integracji usługi ze stroną internetową Szpitala osoba Głucha samodzielnie nawiązuje połączenie z tłumaczem języka migowego (poprzez kliknięcie piktogramu dwóch migających dłoni),
  • umożliwia to osobie Głuchej zapoznanie się z informacjami umieszczonymi na stronie internetowej (osoba Głucha wskazuje tłumaczowi treść, która ma być przetłumaczona) oraz kontakt telefoniczny z instytucją,
  • tłumacz w imieniu osoby Głuchej dzwoni do szpitala i pośredniczy w rozmowie,
  • połączenia te nie wymagają logowania i mają status: "niski priorytet".

 Minimalne wymagania sprzętowe:

  • komputer z kamerą pracującą w rozdzielczości 720p z szybkością 30 klatek na sekundę,
  • kamera dostępna dla przeglądarki internetowej Firefox lub Chrome,
  • dostęp do Internetu o parametrach upload 512 kb/s i download 512 kb/s,
  • sprzęt audio – słuchawki z mikrofonem.

 Dostęp z siedziby Szpitala im. A. Falkiewicza we Wrocławiu

  • w sytuacji, gdy zgłasza się osoba Głucha pracownik loguje się do aplikacji i nawiązuje połączenie z tłumaczem języka migowego,
  • te połączenia mają status: "wysoki priorytet" i odbierane są w pierwszej kolejności.

Lokalizacja, na terenie szpitala,  urządzeń mobilnych, z aplikacją Tłumacza PJM w:

  1. Izbie Przyjęć Ginekologiczno-Położniczej/Poradni Ginekologiczno-Położniczej, telefon do poradni 713774137 oraz 713774138, poradnia działa od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.00.
  2. W ramach dostępnego połączenia z poziomu Izby Przyjęć istnieje możliwość przekierowania połączenia z pracownikiem Rejestracji znajdującej się w Holu Głównym Szpitala (poziom 0).
  1. Gabinecie Położnej Podstawowej Opieki Zdrowotnej, telefon do poradni 667977767, poradnia działa od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 18.00.
  2. W ramach dostępnego połączenia z poziomu Gabinetu Położnej POZ istnieje możliwość przekierowania połączenia w ramach Pomocy nocnej i świątecznej w godzinach od 18.00-20.00.
  1. Oddziale Ginekologiczno-Położniczym (Pododdział Patologii Ciąży i Ginekologii:  telefon centrala szpitala 71 3774100, lokalizacja oddziału to poziom 3 i 4 szpitala.

W uzasadnionych przypadkach, w związku z wykorzystaniem na terenie szpitala, urządzeń mobilnych celem polaczenia się z tłumaczem języka migowego, istnieje możliwość zmiany lokalizacji nawiązania połączenia na terenie całego szpitala.

Dostęp do tłumacza   języka migowego

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 20.00 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy,
  • tłumaczenia są wykonywane przez tłumaczy Polskiego Języka Migowego (PJM) Polskiego Związku Głuchych Oddział Mazowiecki,
  • treści tłumaczone przez tłumacza języka migowego są traktowane jako poufne i nie są wykorzystywane w celach innych niż cel przetłumaczenia.

 

Zmieniamy się na lepsze

Prześlij swoje sugestie i pomysły...
Dane kontaktowe
Szpital Specjalistyczny im. A. Falkiewicza we Wrocławiu
ul. Warszawska 2
52-114 Wrocław

Kontakt
tel. 71 37 74 100
fax 71 346 51 72
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

NIP: 899-22-27-939
REGON: 931082610

© Wszelkie prawa zasteżone.
Designed by InterMore